JCB jõudis täna, 3.märtsil ühe olulise verstapostini, mil tootmisliinilt sõitis maha 750 000-s laadur-ekskavaator. Juubelihõnguline laadur-ekskavaator toodeti JCB Rocesteri tehases Staffordshire-is, Inglismaal. Selles tehases toodeti ka esimene JCB laadu-ekskavaator, peaaegu 70 aastat tagasi.
Ettevõtte asutaja Joseph Cyril Bamford tuli 1953. aastal välja JCB laadur-ekskavaatori ideega – esimest korda maailmas oli ühe masina külge kombineeritud korraga nii eesmine materjali teisaldamise kopp kui tagumine kaevekopp. 1954. aastal toodeti vaid 35 laadur - ekskavaatorit ja esimese 50 000 laadur-ekskavaatori valmistamiseks kulus rohkem kui 20 aastat. Täna toodab JCB laadur-ekskavaatoreid nii Inglismaal, Indias, Brasiilias kui ka USA-s.
JCB juht Lord Bamford ütles juubelihõngulise laadur-ekskavaatori liinilt mahasõitmist vaadates: “Ühed mu varasematest lapsepõlvemälestustest on seotud meie esimeste laadur-ekskavaatoritega just Rocesteri tehases, ja on uskumatu mõelda, et nüüd oleme tootnud 750 000 masinat. Veelgi uskumatum on see, et just seesama laadur-ekskavaator on peaaegu seitse aastakümmet olnud populaarseim ehitusmasin maailmas. Laadur-ekskavaator on olnud ja tõenäoliselt ka jääb populaarseks tänu oma mitmekülgsusele. 750 000-s laadurekskavaator on JCB 3CX eriväljaanne, millel on ainulaadne värv ja maksimaalne varustus."
Vaatamata küpsusele on laadur-ekskavaator ülemaailmses ehitusmasinate müügis tohutult populaarne, vaatamata sellele et viimase 67 aasta jooksul on turule tulnud uusi ja konkurentsivõimelisi masinaid. JCB ikooniline laadur-ekskavaator juhib maailma müügiedetabeleid juba 19 aastat järjest.
JCB esimene laadur-ekskavaator „Mark I“ kontseptsioon muutis maailma, mehhaniseerides paljusid varem käsitsi tehtud töid. Masina areng oli kiire, sest juba 1956 aastal tutvustati „Hyddra-Digga-t“. Mõlemaid mainitud mudeleid toodeti sinise-punastes värvitoonides ning alles 1960. aastal, kui turule toodi raskeim ja võimsaim „JCB 4“, hakati kasutama JCB signatuurkollast brändingut.
Laadur- ekskavaatorit „JCB 3“ hakati tootma 1961. aastal. 1963 tuli välja „JCB 3C“ ja 1067-ndal aastal „JCB 3CII“ ( ajaproovile vastu pidanud mudel, mis püsis tootmises 13 aastat).
1980. aasta osutus tõeliseks pöördepunktiks, mil toodi turule JCB 3CX, mille tehnoloogilistesse uuendustesse investeeriti 24 miljonit naela. JCB laadur-ekskavaatori mudelist 3CX on saanud kogu maailmas ikoon. Just 3CX turule toomine tõi kaasa olulise JCB müüginumbrite kasvu ja see masin on müügi katalüsaatoriks tänagi.
Tänapäeva laadur-ekskavaatorilt nõutakse automaatset pinnase stabilisaatorit, sujuvat jõuülekannet (Smooth Ride System), mis pehmendab laaduri tööd ja parandab koorma püsimist liikumisel ning Torque Lock funktsiooni, mis vähendab maanteel kütusekulu kuni 25%.
Hetkel on tootmises laadur-ekskavaatori mudelid 1CX, 3CX ja 4CX.
Aastate jooskul on JCB laadur-ekskavaator jäänud pildile koos kuningliku pere liikmete, peaministrite ja teiste poliitikutega aga ka teletähtedega. JCB laadur ekskavaatorist on isegi laul kirjutatud, mis jõudis ka edetabelite tippu. Ja, muideks, JCB laadur ekskavaatorit kasutasid ka vargad, kes ebaõnnestusid oma katsel varastada 2000. aastal Millennium DOM-ist 350 miljoni naela väärtuses teemante.
Viimast korda tähistatas JCB olulise verstapostini jõudmist 2012 aastal, kui detsembrikuus tuli liinilt 500 000-s laadurekskavaator 5CX. 5CX on võimsaim laadur-ekskavaator JCB valikus.
Tutvu JCB 3CX laadur-ekskavaatori pakkumisega SIIN
Leia omale sobivaim laadur-ekskavaatori mudle SIIT