Masinat või seadet ostes jälgitakse hoolega selle hinda. Sama püütakse teha ka krediiditeenust, näiteks järelmaksu või liisingut, valides. Reeglina keskendutakse intressi suurusele, kuid jäetakse tähelepanuta teised kaasnevad kulud või tingimused, mis võivad krediiditeenuse kulukust ja selle kasutusmugavust oluliselt rohkem mõjutada kui intress.
Stokker Finance OÜ juhataja Margus Männik arutleb, et krediidi andmine on teenus, mis on paljudest teistest teenustest oluliselt rohkem reguleeritud. Iga eksimus, näiteks oma rahaasjade vale planeerimine või teenuse vale hinnastus ja vormistamine, toovad kaasa tõsiseid ja ebameeldivaid tagajärgi kõigile osapooltele. “Soovitan eraisikutel enne krediiditeenuse kasuks otsustamist tutvuda hoolikalt vastutustundliku laenamise põhimõtetega, mis on muuhulgas kättesaadavad ka Stokkeri kodulehel.” Ettevõtetele soovitab aga Männik panna tähele krediiditeenuse ennetähtaegse lõpetamise või lepingu muutmisega seotud tingimusi ning planeerida oma äri rahavoogusid tänasest veelgi paremini. See tähendab, et maksta pigem aeglaselt, et oleks võimalik kiiremini kasvada.
![]() |
Mis puudutab aga krediiditeenuse maksumust, siis on juba ammu levinud peamine küsimus – milline on intress? Intress võib olla kogu perioodiks fikseeritud või see võib muutuda, näiteks iga kolme või kuue kuu tagant. Lisaks võib ka intressi arvestus erineda. Levinud on, et intressi arvestatakse kogu perioodi vältel tervelt krediidi summalt. See suurendab oluliselt kliendi intressikulu. “Stokker Finance arvutab intressi aga krediidi jäägilt, mis tähendab, et inressimaksed vähenevad iga kuu. Seetõttu on ka kliendi intressikulu kokku väiksem,” selgitab Margus Männik. “Samuti on Stokker Finance intressid fikseeritud, see võimaldab kliendil juba krediidilepingut sõlmides oma kulusid paremini planeerida.”
Kuigi intress on oluline tegur, siis tänaseks ei ole see enam põhiline krediiditeenuse maksumuse määraja. Krediidiandjate seas on levinud erinevad tasud, näiteks igakuised haldustasud, lepingu ennetähtaegse lõpetamise või muutmisega seotud tasud. Need kõik suurendavad tegelikku krediidieenuse hinda isegi siis, kui igal kuul maksab klient mõnedkümned sendid haldustasu või mõnedkümned eurod lepingu ennetähtaegse lõpetamise või muutmise eest. “Stokker Finance ei küsi klientidelt igakuiseid tasusid ega ka lepingu ennetähtaegse lõpetamise või muutmisega seotud tasusid. Leian, et peame olema mugavad, selged ja paindlikud. Just nagu iga Eesti ettevõtja, kelle igapäevases äritegevuses võib olla vajadus just homme liisitud masin välja osta ja maha müüa. Või veelgi paremaks rahavoogude planeerimiseks teha muudatusi juba sõlmitud lepingus,“ lisab Männik.
![]() |
Lisaks on krediidiandjad kohustatud esitama eraisikutele krediidi kulukuse määra, mis näitab krediidi kogukulu aastas. Seda kulu näidatakse protsendina ja mida väiksem protsent, seda odavam on krediit. Krediidi kulukuse määra arvutatakse Euroopa Liidus paika pandud ja Eestis rahandusministri määrusega kehtestatud valemi alusel. Krediidi kulukuse määra arvutamisel arvestatakse intressi, lepingutasude, maksude ja muude tasudega, mida klient on kohustatud seoses krediidilepinguga maksma ja mis on krediidiandjale teada.
Seega on küsimus intressi suuruse kohta iganenud. Tähele tuleb panna hoopis muid kaasnevaid kulusid. Eraisikutel on teenuse tegeliku maksumuse selgitamiseks lihtsaim viis uurida krediiditeenuse kulukuse määra. Ettevõtetel aga näiteks seda, kas krediidiandja on piisavalt paindlik ja pakub kiireid lahendusi, et teie äri toetada. “Stokker Finance’il on nii kogemusi, lahendusi kui ka klientide usaldus,” lõpetab Margus Männik.
Raha ei ole takistuseks – sinu plaanid ja unistused saavad teoks. Tule ja leiame üheskoos lahenduse!