Automaatkäigukastide rõõmudest ning muredest teab iga autoomanik vähemalt ühe loo pajatada. Muredega seotud lugude arvu saab aga märkimisväärselt vähendada, hooldades automaatkäigukasti korrapäraselt. Hea algus sellele on õigesti tehtud õlivahetus.
Üks sõiduki keerulisemaid ning kallemaid süsteeme on kahtlemata automaatkäigukast.
Aja jooksul kaotab automaatkäigukastis olev õli kasulikud omadused ning lõpetab seetõttu sadade seal sees liikuvate osade määrimise ja kaitsmise.
Tekkinud "terviseprobleemid" hakkavad reeglina tunda andma sõidumugavuses, kui sõidu ajal käike vahetav kast jõnksatusi või raksatusi tegema kukub ning käike lohakalt vahetama hakkab.
Ehkki vähem räägitud tõde, on automaatkäigukasti hooldamine - ennekõike õlivahetus - samamoodi oluline nagu see on mootoriõli, rehvide või piduriosade vahetamise puhul.
Regulaarse hoolduse näevad tootjad ette ka käigukastide puhul, et vältida kõikse suuremaid probleeme ning nendega kaasnevaid meeldejäävaid remondikulusid.
Nii ongi automaatkäigukastide õlivahetuse puhul mõistlik lähtuda läbisõidust, kus õli tasuks välja vahetada iga 60 000 - 120 000 kilomeetri järel.
Kui võimalik, tasub ühe hooga vahetada ka muud detailid nagu näiteks õlifilter.
Avalik saladus
Ehkki kõrgema kvaliteediklassi esindajad, teostavad paljude margiesinduste hooldused - muudest kohtadest rääkimata - automaatkäigukasti õlivahetuse nö poolikul kujul, kus asendatakse ainult karteris olev õli. Seetõttu jääb eemaldamata käigukasti turbiinis ning jahutussüsteemis olev vana õli ning isegi, kui uus õli käigukasti jõuab, seguneb see vanaga ning õli kvaliteet - ning tema võime sõiduki elutähtsaid osi heas toonuses hoida - väheneb silmapilkselt.
Seejuures pole oluline pöörata tähelepanu mitte pelgalt töömeetoditele, vaid ka vahenditele, millega tööd tehakse. Suupärane abivahend automaatkäigukasti õlivahetuseks on Spin'i poolt toodetud automaatkäigukastidele mõeldud hooldus- ning õlivahetusseade ATF START PRN.
Mõnes mõttes on tegemist omamoodi automaatkäigukasti pesumasinaga, mis vana õli liigse vaevata käigukastist eemaldab ning sama protsessi vältel uuega asendab. Nagu mainitud, tasub seejuures ka õlifilter välja vahetada, mis kõnealuse abimehega suurema vaevata sujub.
Laias laastus saab töö tehtud kolme töötsükliga.
Esimese töötsükli jooksul eemaldatakse sõiduki automaatkäigukastis olevas õlis ujuvad metalliosakesed. Suurema osa tööst teeb seejuures ära kõnealuse seadme tagaosas paiknev magnetfilter. Olgu seejuures mainitud, et ka magnetfiltri enda puhastamine käib hõlpsasti.
Seadme teises tööfaasis eemaldatakse automaatkäigukasti karteris olev vana õli, et filtri vahetamist veelgi enam hõlbustada. Kui see tehtud, saab ette võtta ka automaatkäigukasti jahutussüsteemi, turbiini ning õlikanalites oleva vana õli, tulemuseks silmnähtavalt puhtam automaatkäigukast, mille puhtusest annab kinnitust ka sõidumugavus.
Lisaks masinal olevale ekraanile, on kogu protsessi lihtne jälgida tänu läbipaistvatele voolikutele, mille kaudu vana õli välja ning uus õli käigukasti voolab: õli värvi muutus annab käigukastis toimuvast selge ülevaate.
Nelja nupuga varustatud juhtpaneel teeb meele heaks ka kõige tehnoloogiakaugemal meistrimehel. Boonusena pääseb iga seadme ostnud inimene ligi ka spetsiaalsele andmebaasile, kus kuvatakse enim levinud sõidukite automaatkäigukastide tehniline informatsioon.