Open MenuTooted e-poesOpen SearchOpen CartOpen Account
X

Segubensiini tegemine.

01.12 2014 09:54

Iga aiapidaja on kindlasti teadlik sellest, et paljud murutrimmerid, võsalõikurid ja kõik bensiinimootoriga mootorsaed vajavad töötamiseks spetsiaalset segubensiini. Paraku ei teata tihtipeale olulisi nüansse, mida tuleks silmas pidada segubensiini segamisel ja kasutamisel. Seetõttu otsustasime ka selle teema lähemalt lahti seletada.

li.jpg

Milleks on segubensiin vajalik?

Segubensiin tähendab kindla suhtega õli ja bensiini segu. Nimelt vajavad kõik kahetaktilised ja ka osa neljataktilistest mootoritest lisaõlitust. Mootorsaagide ja teiste kahetaktilise mootoriga tööriistade mootorites ei ole üldiselt üldse õli. Et vältida kahe metalli omavahelisel hõõrdumisel tekkivat kulumist, lisatakse bensiinile vajaminev õlikogus. Nii tagatakse mootori pikaajaline ja tõrgeteta töö.

Kahetaktiline õli

Segubensiini tegemisel tuleb kindlasti kasutada spetsiifilist 2-T õli. Õlisid leidub poodides väga laias valikus ja väga erinevate hindadega. Siin kehtib üldiselt reegel, et poest saab seda, mille eest maksad. Ehk siis mida odavam ja tundmatum õli, seda kehvemate omadustega see tõenäoliselt ka on. Kui peate kasutama väga odavat õli, soovitan õli kogust bensiini suhtes natukene suurendada.

Segubensiini suhe

Bensiini ja õli segu valmistamisel tuleb järgida mootoritootja soovitusi. Ligikaudsed kogused ei ole üldiselt vastuvõetavad ning kinni tuleb pidada konkreetsetest mõõtudest. Üldreegli järgi põletatakse kahetaktiliste mootorite puhul ühe osa õli kohta 50 osa bensiini. Lihtsustatult tähendab see seda, et 5 l bensiini hulka tuleb segada 100 ml spetsiaalset õli.

Et teada saada, millises vahekorras bensiinisegu vajab konkreetne tööriist, tuleb vaadata kasutusjuhendit.

Liiga palju õli

Kui lisate lubatust rohkem õli ja teete liiga „rikka“ segubensiini, peaksite ka bensiini juurde valama. Miks ei või liiga suure õlisisaldusega bensiini kasutada? Sellele on tegelikult väga lihtne vastata: kui õli on liiga palju, tekib tahes-tahtmata põlenud õli jääke rohkem. Need ladestuvad mootori sisedetailidele ja põhjustavad varsti probleeme. Kui olete lisanud õli liialt palju, saate sellest üsna kiiresti aru: tööriist hakkab ülemäära sinist tossu välja ajama. Paagitäis õlirikkamat bensiini ei pruugi mootorile veel midagi teha, kuid kui töötate nii pikemat aega, on lisatöö masina remondina tagatud.

Liiga vähe õli

Mis juhtub siis, kui bensiinile lisatud õli kogus on liige väike või kui kasutate kehva/odavat õli? Nimelt tähendab see üsna kiiret mootori kulumist ja mootori ressursi tunduvat vähenemist. Kui unustate üldse õli panemata, on mootori kinnikiilumine vaid paari minuti küsimus. Kui peate kasutama odavat ja tundmatut õli, siis pigem lisage seda mõnevõrra rohkem. Odavate õlidega on tihtipeale nii, et uuena vastavad need küll kõikidele nõuetele, kuid nende omadused muutuvad väga kiiresti ja halvad üllatused pole kaugel.

Kui palju segada korraga?

Kui kasutate tööriista enamasti koduses majapidamises ja metsas iga päev ei käi, soovitan segada alati bensiini just nii palju, kui ühe korraga ära kulutate. Segubensiini säilitamine pikema aja jooksul ei ole hea mõte, sest õli omadused kaovad pikemal seismisel ning ühel hetkel ei pruugi sellisel bensiinil üldse mingeid määrdeomadusi enam olla.

Kui te ei soovi tegeleda bensiini segamisega ega taha muretseda segubensiini aegumise pärast, siis soetage spetsiaalne kahetaktilise mootori kütusesegu.

Kui teil on kanistrisse jäänud eelmisest töökorrast bensiini ja te ei raatsi seda ära visata, võiksite vähemalt kindluse mõttes lisada juurde natuke kahetaktilise mootori õli.

Artiklid

kõik artiklid
 
Sisene e-poodi
kasutajanimi
parool


Kui oled Stokker tööriistakeskuste klient, aga pole e-poodi varem kasutanud, ei tea oma parooli või oled selle unustanud, siis telli endale parool. Ei tea e-poe parooli või soovid seda muuta ?
Sisene ID-kaardiga

Kui oled juba Stokkeri klient ning oled andnud meile oma isikukoodi, saad e-poodi sisse logida ID- kaardiga. Sisene ID-kaardiga >

Loo uus konto